Varukorg Minimera varukorgen
SEK SEK EUR EUR |
Rabatt | - EUR | - SEK |
Summa | EUR | SEK |
Frakt | EUR | SEK |
Moms | EUR | SEK |
Totalt | EUR | SEK |
Kundkontaktcenter är en central verksamhet för kundkommunikation för många aktörer och konsumenter, både inom privat och offentlig sektor. Nya teknologier som AI, självservice, flerspråksstöd och sociala medier tillsammans med ändrade kundbeteenden har förändrat hur kontaktcenter fungerar – och därmed hur konsumenter får stöd, information och hjälp. Det ställer nya krav på befintliga standarder och nu bjuder vi in till ett intressentmöte den 5 november där vi berättar mer om ett nytt arbete som ska startas upp.
Standardiseringskommittén för Kundkontaktcenter (SIS/TK 503) bjuder in till ett webbinarium om ett nytt internationellt standardiseringsinitiativ – ISO/TC 351 Contact Centers. Nya standarderna påverkar hur kontaktcenter utformas globalt, vilket gör det viktigt att svenska intressenter tidigt kan säkerställa våra värden, påverka innehållet och bidra till utvecklingen.
Det nya standardiseringsarbetet är initierat av Kina och syftar till att se över både befintliga standarder och utveckla nya inom området kundkontaktcenter. För Sveriges och Europas del handlar arbetet om att tillsammans påverka omfattning och innehåll för att säkerställa en standard som är i linje med våra marknader. Vi ser därför att det är viktigt att lyfta det svenska perspektivet i det globala standardiseringsarbetet som omfattar bland annat:
Vi vänder oss till företag, branschorganisationer, myndigheter, konsumentföreträdare, teknikleverantörer som arbetar med kundkontaktcenter.
Anmäl dig redan idag och var med och påverka framtidens standarder!
Vill du ha mer information om arbetet är du välkommen att höra av dig till Mia Lindberg, SIS